"Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dziecinz zespołem Downa
Tytuł | "Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dziecinz zespołem Downa |
Publication Type | Artykuł / Article |
Rok / Year | 2015 |
Authors | Jędrzejowska, A |
Słowa kluczowe | dzieci, edukacja włączająca, przyjaźń, rodzice, wspomaganie rozwoju dziecka |
Abstrakt / Abstract | Tekst przedstawia edukację włączającą jako nowe systemowe rozwiązanie na etapiewychowania przedszkolnego dla dzieci z zespołem Downa. Współpraca między rodzicami(inicjatorami innowacji) a władzami miasta Wrocławia zaowocowała w 2009 rokuutworzeniem oddziałów integracyjnych z homogeniczną niepełnosprawnością (z zespołemDowna). Powszechnie w grupach integracyjnych nadal dominują różne niepełnosprawności.Celem artykułu jest wskazanie odpowiedzi na pytanie: skąd u rodziców wzięła się myśl na takie decyzje oraz jakie są efekty wprowadzonych zmian? |
URL | http://www.repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78158 |